Våre politikere

Kommunestyret 2023 - 2027

• Erling er opptatt av at de svakeste i samfunnet skal bli hørt og at de får en tydelig stemme på topp i Hamar. Med et stort engasjement for frivilligheten er han et synlig ansikt i Hamar. Erling er opptatt av et tett og tillitsfullt samarbeid lokalt, regionalt og nasjonalt. Du får en ordfører som bryr seg med Erling.

• Hilde er leder av Hamar Arbeiderparti med et hjerte for de svakeste i samfunnet. Hun vil ha et solidarisk og inkluderende Hamar, der ingen føler utrygghet eller utenforskap.

• Audun ønsker et bedre og rausere samarbeid på tvers politikken. Han ivrer spesielt for at barn, ungdom og unge voksne skal få oppleve inkludering og gode felleskap både på fritiden, på skolen og i arbeidslivet.

• Farahnaz er samfunnsengasjert og opptatt av at alle, særlig de som har svakest stemme i samfunnet, blir hørt. Hun vil jobbe for at barn og unge med psykiske utfordringer blir tatt på alvor, og at ungdom er med å påvirker beslutninger i politiske saker som omhandler dem. Hun vil videre jobbe for at kommunen sørger for gode fritidstilbud for barn og unge og at barn fra familier med vedvarende lav inntekt får deltatt i fritidsaktiviteter. Farahnaz har stor respekt for forskjellige meninger og politiske retninger. En av de verste tingene hun vet om er skittkasting og personlig angrep på politikere, og folkevalgte seg imellom.

• Tord er engasjert i menneskers liv og hva vi overlater til neste generasjon. Han snakker varmt og entusiastisk om sine sosialdemokratiske verdier, og tar en arbeidersang med gitaren hvis det trengs ekstra trykk på saken.

Styret

• Toril er samfunnsengasjert, brenner for like rettigheter for alle og en kompetent og trygg helse- og omsorgtjeneste. Hun har lang erfaring fra politikken og frivillige organisasjoner. Vangsbygda og dyrevelferd er i Torils hjerte og hun er ofte på tur i skog og mark med hundene.

• Anne-Lise Bakken